Welcome to Jordan - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Femke Heijden - WaarBenJij.nu Welcome to Jordan - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Femke Heijden - WaarBenJij.nu

Welcome to Jordan

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

01 Augustus 2010 | Jordanië, Amman

We zijn er weer, nu met een verlagje vanuit Jordanie. Gisteren met de bus van Damascus naar Amman gegaan. Bij de grens 3 uur bezig geweest met eerst Syrie uitkomen en daarna een visum van Jordanie bemachtigen. Gelukkig waren we met nog een paar andere toeristen en hoefde de lokale bevolking niet alleen op ons te wachten. Nadat we in Amman aangekomen waren met de taxi naar het hotel. De taxichauffeur probeerde ons eerst nog even een ander hotel aan te smeren, maar helaas dat lukte hem niet.....

Amman is een typische grote stad, wij vinden het niet zoveel en zien het dan ook als onze uitvalsbasis voor dingen in de omgeving...

Vandaag is onze huurauto bij het hotel gebracht. (Niermala maak je maar geen zorgen, het is hier een stuk toeristischer dan in Syrie)We hebben een leuke citroen C2. Vandaag eerst naar Mount Nebo geweest waar Mozes het beloofde land heeft gezien. Een leuke plek, waar ze bezig zijn om een echt bedevaartsoord van te maken.... nu gelukkig nog niet. Hierna door naar de dode zee. Dat was echt een super bijzondere ervaring, dat je gewoon lekker kunt drijven in water wat erg warm is. Je moet moeite doen om te gaan staan, omdat je je benen niet zomaar naar beneden krijgt. Het was hier wel ongeloofelijk warm, wij dachten misschien wel meer dan 50 graden. Gelukkig was er ook een zwembad bij waar we ons lekker in af konden koelen. Het rijden gaat hier goed. In Amman is het wat drukker, maar daarbuiten is het erg rustig en de wegen zijn goed. Over het algemeen staat alles redelijk aangegeven en anders even op het gevoel doorrijden en dan kom je vanzelf weer een bord tegen.

De Jordaniers zijn erg gastvrij en eerlijk. Doordat de munteenheid hier anders is, minder grote bedragen, hebben we ons al verschillende keren vergist. Het Engels van de lokale bevolking is niet zo heel erg goed en duidelijk. Maar mensen zijn zo eerlijk om ons dan alleen het benodigde te laten betalen. Ook het eten is hier goedkoop, gister voor 4 euro gegeten en gedronken: humus, falaffel, een of andere bonenmix en daarbij het lekkere brood!!
Vandaag voor het eerst een BurgerKing en Mac gezien........ dus ff door de BK drive voor een wopper.... die smaakte toch heerlijk!!

Wij vermaken ons hier prima!!
Mama Mies veel beterschap en hopelijk heb je niet veel pijn!

Groetjes,
Rob en Femke

  • 01 Augustus 2010 - 17:23

    Wout:

    Goh, wat een temperaturen daar! Gelukkig zag ik net dat het iets 'koeler' wordt daar. Veel plezier en let op voor zondagsrijders! :)

  • 01 Augustus 2010 - 17:30

    Femke Van Der Heijden:

    Daar zullen we op letten Wouter!! Jij bent er snel bij. We gaan nu eens kijken hoe de temperaturen voor de komende dagen zijn!

    Groetjes!

  • 02 Augustus 2010 - 07:14

    PC4:

    Hee Rob en -inneke,

    Lekker die mineraalrijke dode zee, ik heb er na een flinke bikini-wax ook in gelegen, ik kan je zeggen dat voelde je wel, jullie snappen wel wat ik bedoel (denk ik). Maar hebben jullie Petra al gezien? die is daar ook op vakantie, hehe! Oja, van PC6 moest ik zeggen: ana lèzim amsjie. fie Hadd mistanienie, ik snap niet wat hij bedoeld, lijkt wel Arabisch!

    Mooi dat alles daarzo zo goedkoop is, kun je snel weer tracteren, wij hebben de voorkeur voor 3-hoeken, gevuld zijn met een heerlijke appelvulling, bovenop de 3-hoek gekarameliseerde suiker op een heerlijke oventemepratuur van rond de 180 graden bereid. Dat lijkt ons wel lekker.

    Wat staat er nog op het programma?

    maargoed nog veel fijne dagen toegewenst!

    groeten van PC1 t/m PC8!

  • 02 Augustus 2010 - 07:31

    Paperboy:

    Whao joa Jordanie ofzo ben ik ook gewees met cruis. veel bars had ik. veel BAARS! jullie ook zeker. en BurgerKing is niks rob de KomEet in Skijndel is veel beter weet ik zeker denk ik. en hoezo 50 graden zo heet is het in mijn schoenen ook altijd hoor mij hoor je nie klagen. nou veel plezier nog en dat je maar veel baars mag vangen. oja PSV wort kampioen!

  • 02 Augustus 2010 - 08:33

    Mama Mies:

    Hallo Rob en Femke.

    Harstikke fijn om zo jullie vacantie te volgen.Wat een ervaringen allemaal. Jan zegt die dode zee was iets voor ons, blijven we vanzelf drijven.Heel fijn dat het daar wat toeristischer is. Heel veel plezier en we kijken uit naar het volgende bericht en mooie foto's.

    Met mijn arm 'en mij' gaat het goed vanaf het moment dat het verdoofd was en in het gips zit, heb ik bijna geen pijn meer. Ik wilde het jullie liever niet vertellen, maar vind het ook niet prettig als je het van een ander hoort.

    Gr.en een dikke kus,
    mam mies pap jan en maurice.

  • 06 Augustus 2010 - 21:36

    Pascal & Claudia:

    Hoi Rob en Femke,

    Mooie foto´s en een indrukwekkende reis met mooie tochten zo te lezen.

    Geniet ervan!

    groetjes vanuit een warm Portugal (ongeveer 40 graden)

    Pascal, Claudia en Sofia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 12 Juli 2009
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 32831

Voorgaande reizen:

20 September 2016 - 18 Oktober 2016

Japan 2016

10 Juli 2015 - 02 Augustus 2015

Canada 2015

07 September 2013 - 28 September 2013

Rondreis Frans Polynesie

24 Juli 2010 - 11 Augustus 2010

Rondreis Syrie en Jordanie

27 Juli 2009 - 16 Augustus 2009

Rondreis Zuid - Afrika

Landen bezocht: