Kings Highway - Petra - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Femke Heijden - WaarBenJij.nu Kings Highway - Petra - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Femke Heijden - WaarBenJij.nu

Kings Highway - Petra

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

04 Augustus 2010 | Jordanië, Amman

Een berichtje vanuit Wadi Musa, vlakbij Petra. Vanuit Amman zijn we via de Kings Highway, daar waar de pelgrims hun pelgrimtocht vroeger aflegde, naar Petra. In de Lonely Planet stond dat het een moeilijke route was. Dit was in het begin niet zo, maar op een gegeven moment stond niet meer aangegeven dat we op de Kings Highway waren (dit hebben we welgeteld 2 keer gezien). We wisten een keer dat we verkeerd waren gereden en dus op een soort van paralelweg van de KH waren. Maar voordat we weer wisten dat we op KH zaten...... dat duurde wel even en toen bleek dat we er alweer een tijdje opzaten. KingsHighway is echt een geweldig mooie route om te rijden, door de woestijnen, langs wadi's en door kleine en grotere dorpen.... echt de moeite waard. We hebben ongeveer 6 uur gereden over een 230 km!

Gisteren naar Petra geweest, dit was helemaal super. Eerst 2 km door een gorge lopen (een soort van route door een kloof) en toen kwamen we uit bij de Treasure, de naam doet denken aan een schatkamer, maar het is een tombe. Dit is het bekendste plaatje van Petra en ook heel mooi!! Petra is een hele grote stad. Hier hebben we rondgelopen en we zijn ook naar het Monastery geweest. Dit ligt boven op de berg. Hier zijn we niet zelf naartoe gelopen, maar de ezel heeft ons daar gebracht. Rob zat heel relaxed op de ezel, ik vond het toch behoorlijk spannend. We hadden ook voor de afdaling de ezel 'besproken', maar dat deed ik echt niet, veel te steil. Dat doen we wel te voet.... en dat was ook goed te doen. Het Monastery was ook erg mooi en we waren ook heel blij dat we met de ezel naar boven waren gegaan, want het was veel te warm om te klimmen. Op de terugweg kwamen we veel hijgende en puffende mensen tegen en die waren nog niet op de helft. De wandeling/klim naar boven duurt ongeveer een uur en de ezel doet er 25 min over!
Het hotel waar we zitten heeft een heerlijk zwembad en daar zijn we gisteren op lekker ingesprongen toen we terug waren van Petra.

Dadelijk gaan we riching Wadi Rum en gaan overnachten bij de bedoeinen in een tentenkamp. Morgen richting Aqaba en gelukkig ligt ons hotel 15 km buiten het centrum!!

Veel groetjes,
Rob en Fem

• 04 Augustus 2010 - 06:25

Maaike & Pascal:

Hey Rob en Femke,

We zitten elke keer weer te genieten van jullie reisverslagen. Zo te horen echt een super mooi land en een super vakantie.

Geniet er nog van en tot jullie volgende verslag.

Liefs Pascal & Maaike

• 04 Augustus 2010 - 09:01

Mies En Jan .:

Hoi Rob en Femke.

Het is super om zo jullie vacantie te volgen. Verhalen die je kent uit de geschiedenisles, daar zitten nu die twee avonturiers van ons.

Geniet er van en nog heel veel plezier.We kijken uit naar het volgende bericht.

Blijf in Aqaba goed bij elkaar, maar ik hoop dat jullie het daar ook heel erg fijn hebben.

Rob heb jij dinsdag mijn sms'je gehad ?

Heel veel groetjes pap mam en Maurice.

• 04 Augustus 2010 - 10:36

Wout:

Indiana Jones en het verhaal van.. ;) Weer prachtig om jullie reisverslagje te lezen. Ben benieuwd naar de volgende! :)

• 04 Augustus 2010 - 14:57

Els:

Wat is internet toch een uitvinding...we vinden het leuk om jullie zo te kunnen blijven volgen.

Doe je over de afdaling/wandeling ook een uur of kan dat in kortere tijd?

Veel plezier in Aqaba.

Groetjes vanuit Uden "Buiten"

• 06 Augustus 2010 - 21:37

Pascal & Claudia:

Hoi Rob en Femke,

Mooie foto´s en een indrukwekkende reis met mooie tochten zo te lezen.

Geniet ervan!

groetjes vanuit een warm Portugal (ongeveer 40 graden)

Pascal, Claudia en Sofia

• 09 Augustus 2010 - 18:35

Helen :

Hee Rob en Femke,

Zag net via hyves dat jullie een mooi website bijhouden. Dacht ga eens effe kijken. Erg leuk om te lezen wat jullie allemaal zien en doen op vakantie. Mooie foto's. Hoor graag als jullie terug zijn hoe het is geweest! Nog een fijne vakantie en tot in Nisseroi!

Groetjes Berry, Helen en natuurlijk ook van de boys Jesper en Stan.