Whale watching Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Femke Heijden - WaarBenJij.nu Whale watching Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Femke Heijden - WaarBenJij.nu

Whale watching Tofino

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

16 Juli 2015 | Canada, Tofino

Vandaag een lange rit op de planning. Vroeg in de ochtend vertrokken richting Tofino. Via de prachtige Pacific Rim Highway naar de andere kant van het eiland gereden. We hadden uitzicht over prachtige bergen en mooie meren. Heerlijk aan de rand van een meer de camper geparkeerd, de knakworsten in een pannetje en genieten van een heerlijke lunch op een stoel bij het meer.

We hadden van te voren de Whale Watch al geboekt bij Jaimy's. We vertrokken met kapitein Chris en zijn bemanning. Er stond een windje en het was af en toe wat bewolkt. Tijdens het varen richting open zee steeds meer wind en golven, maar dat mag de pret niet drukken. We spotten 2 walvissen, verschillende otters en zeeleeuwen. Hoe langer we op het water zitten hoe beter het weer wordt. We hebben veel uitleg gekregen over de verschillende eilanden bij Tofino. Voor ons zat een dame waarvan haar ouders waren geëmigreerd naar Canada. Ze sprak ook een woordje Nederlands en herkende ons taaltje direct. Maar ook een paar dagen geleden werden we meteen als Nederlanders herkend, door ons typisch Nederlands Engels praten.... Wat we ook altijd op Discovery Channel zien en zo om moeten lachen... hihihi... Zo doen we dus zelf ook ;)! Na een prachtige boottocht weer in de camper voor de route van 250 km naar de camping.

Wat een prachtige natuur heeft Canada. We zijn er nog maar een paar dagen, maar al zoveel verschillende landschappen gezien. Onderweg soms van die uitgestorven dorpjes waar je doorheen rijdt. Verder ook wel typisch amerikaanse winkelcentrums (Tenminste doet voor ons Amerikaans over, terwijl we er nog nooit zijn geweest :))! Ook stikt het hier van de McDonalds en Starbucks. Dat laatste is wel erg prettig, want koffie op zijn tijd is wel heerlijk. Zelfs een Drive thru Starbuck hebben we vandaag gespot!

• 16 Juli 2015 - 09:05

Theo:

fijn dat jullie het daar zo leuk hebben. ben heel benieuwd naar de foto's van de walvissen.
    nog veel plezier.

• 16 Juli 2015 - 10:05

Maurice:

Gaaf! Ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar de foto's.
    Have fun!

• 16 Juli 2015 - 21:21

Esther:

Fotos!Fotos!

• 16 Juli 2015 - 21:51

Mam Mies:

Super om jullie versiag weer te lezen.
    Gaaf wat jullie al allemaal gezien hebben.
    Al mooie foto.s gezien maar heel benieuwd naar de foto,s van de walvissen.
    Globetrotters geniet ervan.
    xx pj.en mm.

• 18 Juli 2015 - 07:03

Femke Van Der Heijden:

De mooiste foto's van de walvissen staan bij Rob op zijn toestel. Hierboven zie je de rug van de walvis en dat hij water spuit! Voor de rest komt een foto avondje!

• 19 Juli 2015 - 23:38

Toos:

Leuk om te lezen dat jullie ook in Tofino waren. En ook een whalesafari gedaan hebben! Mooi is het daar hè!