Via Oceanside route naar Victoria en Westwood Lake - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Femke Heijden - WaarBenJij.nu Via Oceanside route naar Victoria en Westwood Lake - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Femke Heijden - WaarBenJij.nu

Via Oceanside route naar Victoria en Westwood Lake

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

18 Juli 2015 | Canada, Nanaimo

Na eerst heerlijk uitgeslapen te hebben, moest het legen van het toiletdepot er toch van komen. Dit is met een ingineus systeem van slangen en hendeltjes heel erg makkelijk te doen. Gelukkig niet met z’n chemische kist naar het toiletgebouw, maar gewoon eerst het zwarte hendeltje en daarna het grijze hendeltje openen. Hierna de slang weer opbergen en klaar is kees! Vandaag een korte route op het programma, we vertrekken via de ocean side route naar Victoria. Heerlijk langs de zee af rijden en mooie uitzichten. Onderweg gestopt bij Chemainus, waar de beroemde muurschilderingen zijn. In dit dorp aangekomen lijkt het alsof we zo in een filmset zijn beland in het Wilde Westen. Prachtige huisjes en saloons. Bijna op elk huisje staat een prachtige muurschildering. Op het trottoir zijn voetstappen gezet, zodat je de route makkelijk kan volgen. Na het maken van een mooie route in dit dorpje doorgereden naar onze nieuwe camping: Fort Victoria RV park. Een echte stadscamping, wat wil zeggen een prima plek en goede uitvalsbasis. Verder weinig charme op de camping. Na een heerlijk gekookte maaltijd ons bed tot bioscoop gemaakt en samen een filmpje gekeken.

Vanmorgen vroeg wakker en op tijd met bus 14 naar Victoria. We laten onze camper nog even op de camping staan, dit was geen probleem en erg fijn. Victoria is een mooie stad en het centrum zit aan de haven. Hieromheen zijn ook alle bezienswaardigheden zoals het parlementsgebouw met daarvoor een standbeeld van koningin Vicoria. De stad wordt ook wel Little England genoemd. We hebben heerlijk gezeten in Bastion Sqaire, wat wij een beetje vinden overkomen als Turkije. Super toerisch. Maar wel leuk om gezien te hebben. We hebben de stad in een paar uurtjes eigenlijk wel gezien en gaan weer terug naar onze camper. In de bus vriendelijk gevraagd of de buschauffeur ons een seintje wil geven als we bij de halte zijn. Hij begint te lachen en zegt: “I know you guys, you have al the same acecent and you are always at the same place.” Volgens mij stikt het hier dus altijd van de Nederlanders… Op de camping eerst even heerlijk relaxen en dan op naar Westwood lake, z’n 100 km terug. Daar hebben we een prachtige camping vlakbij een meer. Morgen wordt het vroeg dag, om 6.20 uur de ferry weer naar het vaste land. Het weer is de laatste dagen ook super, lekker zonnetje en af en toe een windje.

• 18 Juli 2015 - 22:46

Mieke:

Geniet van jullie mooie reis!!

• 18 Juli 2015 - 23:34

Mam Mies:

Prachtige foto.s

Wij vinden het prachtig om zo jullie mooie reis te volgen,super mooie muurschilderingen.

Geniet van alles wat op jullie pad komt.

Heel veel gr.MM.

• 18 Juli 2015 - 23:59

Jan:

Prachtig, mooie foto,s. de onderhoudschilder komt daar niet zonder werk denk ik ! Het systeem met de pot moet je me toch eens uitleggen of een schetsje maken, lijkt me wel erg gemakkelijk. wij hebben nml. niet zo,n zwart en grijs hendeltje ? GENIET, gr. Jan.