Sumo worstelen - Imperial palace - Mount fuji - Reisverslag uit Tokio, Japan van Femke Heijden - WaarBenJij.nu Sumo worstelen - Imperial palace - Mount fuji - Reisverslag uit Tokio, Japan van Femke Heijden - WaarBenJij.nu

Sumo worstelen - Imperial palace - Mount fuji

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

25 September 2016 | Japan, Tokio

Waar waren we ook alweer gebleven....
Sumo wedstrijd in Tokio! Een van de belangrijkste toernooien van het land en wij hadden kaartjes. Het was dan ook helemaal uitverkocht! We zijn met de metro naar het stadion gegaan om vast te kijken waar het was en waar we zaten. In Nederland is het altijd meteen duidelijk als er wat te doen is, hier niet. Pas bij het stadion voor zagen we meer mensen en een kleine braderie. We konden naar binnen en hadden prima plekken! Even vast gekeken hoe het eraan toe ging en weer naar buiten. Het stadion was nog bijna leeg. Later in de middag, als de grote sterren komen wordt het druk. In de tussentijd zijn we naar de Senso - jitempel geweest. Prachtig mooi en zeer kleurrijk! Ook erg druk met toeristen. Hier zien we zowel moderne mensen als vrouwen in kimono's op de straat... heel bijzonder! Weer terug naar het stadion voor meer sumo! Wat een show, wat geweldig mooi. Japanners die uit hun dak gaan!!

Volgende dag naar het Imperial palace, en de tuinen met het weer treffen we het nog niet. Het komt met bakken de lucht uit. Maar de paraplu doe wonderen en alle Japanners hebben deze ook bij! Na dit moois gezien te hebben even vast kijken waar we de JR passen kunnen omruilen. In de avond nog naar Alkihabara district geweest, veel neonlicht en mangameisjes. Echt een plek voor de jeugd. Ook veel speelhallen daar zijn de Japanners dol op. Overal muziek en geluid daar.

Vandaag naar mount fuji! Hoogste berg van Japan. Een reis van 3 uur heen en terug laat ons al veel van het mooie land zien. Groen, water en prachtige bergen. In Kawaguchie gaan we met de kabelbaan omhoog en zien prachtig uitzicht over het meer en mount fuji. We hebben geluk, want de wolken komen en na een klein uurtje is de berg niet meer te zien.

Tot nu toe een prachtige reis, lief volk en behulpzaam. Ze praten enthousiast in het Japans tegen je, ook als je Engels praat! Hahaha.... veel tegenstellingen hier tussen super modern en weg traditioneel! Het eten is voortreffelijk. We zijn op veel plaatsen in de wereld geweest maar dit staat op 1!

• 25 September 2016 - 14:00

Mieke :

Fijn dat jullie het zo goed maken,nog veel plezier! Geniet van het lekkere eten. Groetjes

• 25 September 2016 - 15:11

Jordy En Linda:

Wat leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen!!

Al veel gezien zeg, gaaf!! Mooie en leuke foto's!!

Geniet er maar lekker van!! Vooral ook van het heerlijke eten!! Jammie :-)

Groetjes uit Uden!! xxx

• 26 September 2016 - 22:43

Mam Mies:

Hoi Rob en Femke,

Nog maar een week op vakantie en al zoveel mooi,s gezien.

En wat gaat er nog allemaal komen!!

Heel fijn om jullie op verschillende manieren te volgen

Geniet ervan en zeker ook van het eten, ha ha met stokjes!!

Dikke knuffel PJ en MM.