Osaka - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Femke Heijden - WaarBenJij.nu Osaka - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Femke Heijden - WaarBenJij.nu

Osaka

Blijf op de hoogte en volg Femke

28 September 2016 | Japan, Hiroshima

Na de mooie en bijzondere dingen van Tokio zijn we verder gegaan naar Osaka. Met de shinkansen (sneltrein) zijn we in 2,5 uur ruim 450km verder het land in. Wat is reizen met de trein hier luxe, het lijkt wel busniess class!! Ontzettend veel beenruimte en relax stoelen!! Aangekomen in Osaka op zoek haar ons Hostel, Beehive hostel. Na een paar keer vragen hebben we het postkantoor gevonden en daarachter staat ons hostel. We hebben een japanse kamer ook hier, met alleen matrasjes op de grond. Daar hebben we weer heerlijk op geslapen. Het is een netjes en schoon hostel. In de avond naar Osaka Castle, wat mooi in het licht is gehuld en daaromheen een prachtig park. De japanners zijn erg sportief, want er wordt nog veel gesport in het park. Volgende dag naar Osaka sky tower, castle en Dotonbori geweest. We hebben prachtig weer en even geen regen. Dat is ook wel even fijn. Op de sky tower een prachtig uitzicht over Osaka. In de avond naar glico man, deze neonverlichting hangt hier al 80 jaar in Dotonbori. Het is hier net kermis, overal licht en geluid en ontzettend veel mensen en ook heel veel reclames. Maar zoals het in Japan is, je kunt het zo gek niet verzinnen of ze hebben het hier... van hangwc tot aan luxe wc met een verwarmde bril... Super moderne gebouwen en daarnaast de kleine japanse huizen en tempels... Ook de mensen zijn ontzettend divers, hele kleine oude vrouwtjes en de manga meisjes waarbij het net carnaval lijkt. Al met al heel veel te zien en te beleven hier in Japan. Het is een vriendelijk land wat erg goed te reizen is! Onze volgende bestemming Hiroshima waar we intussen zijn aangekomen en een toprestaurant hebben ontdekt met live cooking en japanse udon!

• 28 September 2016 - 15:27

Els:

Hallo,

Weer een leuk verslag, fijn dat er ook dagen zijn dat het droog is.
    mis wel de foto's van het lekkere eten.

• 28 September 2016 - 16:52

Mandy:

Het klinkt allemaal weer errug goed. Nog veel plezier en ik blijf volgen!

• 28 September 2016 - 18:11

Helen:

Wat een leuk verslag weer. Fijn om te horen dat jullie genieten!
    Ik kijk weer uit naar het volgende verslag.....

• 28 September 2016 - 18:55

Mam Mies:

Hoi Rob en Femke,

Super fijn om te lezen dat het daar zo mooi is.
    En dat het zo.n bijzonder land is.
    Als jullie straks thuis nog maar zonder zonder stokjes kunnen eten!!!!!!!!!
    Geniet ervan en we kijken uit naar het volgende verslag of bericht.
    Heel veel gr. van ons samen!!

• 29 September 2016 - 13:48

Leny:

hoi hoi,
    wat heb je weer een leuk verslag. geniet samen nog heel veel.