Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Femke Heijden - WaarBenJij.nu Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Femke Heijden - WaarBenJij.nu

Kyoto

Blijf op de hoogte en volg Femke

02 Oktober 2016 | Japan, Kyoto

Op 1 oktober zijn we betrokken naar Kyoto. Op het station plaatsten gereserveerd en op naar perron 14, hij staat er al en de deuren zijn open! Bijzonder want de vorige keren was het maar 1 min van te voren. Er staat shin-osaka op de trein en daar moeten we Hern voor de overstap. We zoeken onze plaatsen en het is nig rustig. De trein zou om 13.17 u vertrekken. Om 13.05 gaan de deuren dicht en we gaan.... ai... das dan niet de goede trein... nu zaten we in de stoptrein ipv de sneltrein! Na een uur zijn we halverwege waar we weer kunnen overstappen naar de sneltrein!

Ik Kyoto aangekomen op naar de taxi standplaats. Van de eigenaresse hebben we een routebeschrijving in het Japans gekregen en uitleg hoe we bij ons huis moeten komen. De taxichauffeur lijkt hoogbejaard maar brengt ons op de plaats van bestemming! Nog 2 min lopen en we zijn er... een oud Japans huis van meer dan 100 jaar, geweldig. De eigenaresse spreekt goed Engels en dat is prettig!

Vanmorgen naar de Fushimi- inari shrines geweest een van de hoogtepunten van Kyoto. 1.000 shrines zijn als een soort pad achter elkaar gezet richting de bergtop. Hier hebben we verschillende uren doorgebracht. Japan is zo fotogeniek, waarschijnlijk maken we hier meer foto's dan als in Afrika!

Het is nu 35 graden en zoeken even de rust op. Straks het pad der filosofen lopen!

• 02 Oktober 2016 - 10:41

Theo:

Jullie hebben het prima naar je zin als ik zo lees. Nog veel mooie momenten te gaan. Veel plezier

• 02 Oktober 2016 - 11:55

Mam Mies:

Hee wereldreizigers,

Fijn om te lezen dat Japan zo prachtig is.
    En wat zijn de foto.s toch kleurrijk.
    Super fijn dat jullie er zo van genieten.
    We kijken steeds uit naar een nieuw verslag en foto.s.
    Veel plezier en een dikke knuffel van ons beide.

• 02 Oktober 2016 - 21:54

Ralph En Floor:

Gaaf om te lezen en te zien!! Geniet er nog van! Zeker fotogeniek!
    Kus ons!