Nagano en Nikko - Reisverslag uit Nikko, Japan van Femke Heijden - WaarBenJij.nu Nagano en Nikko - Reisverslag uit Nikko, Japan van Femke Heijden - WaarBenJij.nu

Nagano en Nikko

Blijf op de hoogte en volg Femke

16 Oktober 2016 | Japan, Nikko

Na het mooie Kanazawa op weg gegaan naar onze volgende bestemming: Nagano. De eigenaar van het guesthouse bracht ons naar het station wat erg fijn was. We hebben in Nagano een hotel tegenover het station en eenmaal op de kamer zagen we dat we een heuse massage stoel hadden. De kamer was al niet zo groot, maar met die reusachtige stoel erbij nog minder ruimte, maar dat mag de pret niet drukken. Rob meteen de stoel in die meer op Japanners gemaakt is dan op ons Europese maten. Alleen maar Japanse tekens dus we drukken maar gewoon ergens op. De stoel maakt een hels kabaal en begint een programma van 20 min af te werken, en op een goede harde stand! We hebben gelachen.

De volgende dag hebben we een stuk van de oude postroute in het kisodal gelopen. Eerste stop waren de rijstvelden en daarna door naar Narai. Het lijkt alsof de tijd heeft stilgestaan met prachtige autenthieke woningen. Het blijkt even zoeken om wat te kunnen eten omdat veel dicht is. Het is geen hoogseizoen nu. Op naar de route welke vol hangt met waarschuwingen voor beren. Gelukkig geen op ons pas gekomen. Het eerste stukje heeft nog de oude stenen, wat voor geen meter loopt. Ook is het flink omhoog klauteren maar ziet we mooie natuur. Het kisodal is prachtig. Heel veel mensen lachen en roepen naar je, en wensen je a good trip! Super leuk.

In nagano zelf heb je nog een tempel, maar wij zijn intussen tempel moe en gaan daar niet heen. De olympische stadia liggen ver van het centrum en de stations dus we slenteren wat door de stad en doen het lekker rustig aan en heerlijk eten. S avonds heerlijk gegeten waar iedere gaat zijn eigen kamer heeft voor privacy... was erg grappig. Een bel op tafel voor als je wilt bestellen! Overal hoor je mensen praten en lachen en je ziet niemand dat ja afgeschermd.

Na Nagano op weg naar Nikko en weer een stuk dichter naar Tokio. We overnachten in Kinugawa onsen een prachtig dorp in de bergen. Het lijkt wel Oostenrijk hier. We verkennen het nationaal park en bekijken een prachtig meer en watervallen. We raken in gesprek met een wat ouder Japans stel en ze geven ons een aantal tips. De herfstkleuren zijn hier prachtig en ook vanuit heel Japan komen de toeristen hiervoor naar Nikko.

Vandaag het world herritage stuk gedaan bij Nikko. Prachtige natuur en tempels met volop goud. We komen terecht bij een soort van festival of wedstrijd waar strijders op een paard boogschieten! Prachtig om te zien!

• 16 Oktober 2016 - 17:42

Mam Mies:

Hee goeierds,

Prachtige foto.s en super mooie herfst kleuren.
    Lachen een massage stoel

• 16 Oktober 2016 - 19:52

Mam Mies:

lachen een massage stoel,nu zijn jullie beslist weer harstikke soepel!!
    Geniet er nog even van, maar wij zijn ook heel blij als jullie weer veilig thuis zijn.
    Dikke knuffel van ons beide.

• 17 Oktober 2016 - 10:44

Leny:

prachtige foto's wat een mooie kleuren daar.
    geniet er lekker van.
    gr leny