Kyoto - Takayama - Reisverslag uit Takayama, Japan van Femke Heijden - WaarBenJij.nu Kyoto - Takayama - Reisverslag uit Takayama, Japan van Femke Heijden - WaarBenJij.nu

Kyoto - Takayama

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

05 Oktober 2016 | Japan, Takayama

Verdergaand op voorgaand verslag.... we hebben in de avond het filosofenpad gelopen, dat was erg mooi! Wel jammer dat om 5 uur alle tempels dichtgaan. Het huis van god blijkt dus niet altijd open te zijn... hahaha....

De volgende dag hebben we als relax dag ingepland, dus even lekker bijkomen en dat komt ook goed uit want het regent de hele dag. In de avond maken we een prachtige wandeling door Gion de Geisha wijk die recht achter ons gueshouse ligt. We zijn veel Japanse toeristen verkleed als Geisha, dat is voor de Japanse vrouwen een echt uitje om in Geisha kostuum rond te lopen. Mij lijkt het vooral heel erg warm en onpractisch. Maar ik moet wel zeggen het ziet er wel prachtig uit. Natuurlijk willen we ook echte geisha's zien en deze zien we ook... Gezicht zo blank mogelijk gemaakt. In de avond gaan we bij ons favo restaurant in Kyoto eten... jaja... in elke stad een favoriet restaurant. Dit keer met heerlijke verse sashimi en miso soep met een ster!!

Dinsdag zijn we naar Arashimyama geweest. Hier is een bamboebos waar we graag heen wilde. Uitgestapt op het station hebben we een fiets gehuurd om zo de omgeving te kunnen verkennen. Dit was erg leuk en met de hitte ... ruim 30 graden.... is fietsen ook wel heerlijk. Wel jammer dat er soms vals platte stukken bij zitten. Zolang dat naar beneden is is dat nog niet zo erg :P! We hebben ervan genoten in ieder geval. Met ons nog vele anderen, dit was een van de eerste toeristische plekken waar het best druk bleek te zijn. Hier in Kyoto zijn ook meer toeristen dan op andere plekken in Japan. Kyoto heeft 1,5 miljoen inwoners en er komen jaarlijks 50 miljoen toeristen. Hiervan is 70% japans en de rest buitenlanders. We komen her en der wel wat Nederlanders tegen, maar het is mondjesmaat. Na het fietsavontuur zijn we gestopt bij de gouden tempel genaamd Kinkaku-Ji. Het was even zoeken waar deze was... Bij de metro stond 1 keer aangegeven dat we links moesten en daarna niks meer... Na 1,5 km lopen waren we er en hij was prachtig! Zeker met het zonnetje wat erbij kwam kijken.

Vandaag nog even terug naar het filosofenpad om daarna door te reizen naar Takayama. Onderweg zien we een man een tekening maken, wat prachtig en zoveel mooie details. We kunnen het niet laten om daar iets van te kopen. We worden door deze man gewaarschuwd voor de typhoon die eraan komt, Chaba genaamd. Deze zou rond middaguur overkomen. Wij bedanken hem en gaan terug naar het guesthous om de backpacks op te halen en naar Kyoto station te gaan. Aldaar de tickets gereserveerd en op naar Takayama een rit van 3,5 uur treinen, waarvan het eerste stuk met de Shinkansen en daarna met de wideview trein. En dat was prachtig; door de bergen, langs bergdorpen en mooie rivier.

We zitten nu weer in een typisch japans guesthouse, dus weer op de welbekende matten op de grond! Morgen Takayama maar eens verkennen!

• 05 Oktober 2016 - 19:17

Mam Mies:

HEE wereldreizigers,

Zo weer een heel mooi verslag , en wat zien jullie toch veel.
    Veel cultuur en prachtige natuur.
    En fietsen op z,n hollands.
    Lekker eten en ga zo maar door!!
    Geniet ervan en heel veel gr.van ons beiden.

• 05 Oktober 2016 - 19:26

Mieke:

Mooi verslag, geniet van deze mooie reis! Groetjes xxx

• 06 Oktober 2016 - 14:04

Mandy:

Het klinkt allemaal weer mooi! Ik ben benieuwd naar meer foto's! Veel plezier verder!