Kelowna - Hope - Reisverslag uit Hope, Canada van Femke Heijden - WaarBenJij.nu Kelowna - Hope - Reisverslag uit Hope, Canada van Femke Heijden - WaarBenJij.nu

Kelowna - Hope

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

30 Juli 2015 | Canada, Hope

In Kelowna moesten we de camper naar de Ford dealer brengen, omdat we een melding op het display kregen... Er moest olie ververst worden. Na een aantal telefoontjes was er een afspraak voor ons geregeld. Wij gisterochtend om 8.00 uur present en om 9.00 uur was alles klaar en konden we weer terug naar onze camping: Bear camp. Een prachtige camping aan Lake Okanagan. We hebben besloten dat we een lekkere rustdag gaan houden en niet gaan rondrijden, maar heerlijk relaxen in de zon met een boekje erbij. Heerlijk was dat, het leek wel of we vakantie hadden :)! Het gebied rondom Okanagan is meer mediteraan en het weer is ook een stuk warmer. Kelowna is de grootst groeiende stad van Britisch Columbia en doet ook aan als een vakantie stad.

Vandaag zijn we onze route gevolgd naar Hope. Het stadje waar de films Rocky zijn opgenomen! In de natuur eromheen zijn ook de 'oerwoud' - scenes opgenomen. Dus als we thuis zijn eens kijken of we wat kunnen herkennen in de film. We hebben besloten om route de toeristiek te pakken in plaats van de snelste route. We zijn eerst afgezakt naar Peticton en toen richting Manning Provincial Park. Dit park ligt voor een deel in Amerika en een deel in Canada. We zijn redelijk dicht bij de Amerikaanse grens geweest vandaag. Onderweg zijn we gestopt bij Bromley Rock Provincial Park, net voor Princeton. Hier leek het wel Gorge du Verdon in Frankrijk. Lekker broodje gegeten en we wilden even gaan zwemmen, ik zetten 1 voet in het water.... ijs en ijs koud.... brrrr....... Dus maar voor de helft in het water geweest. Was wel heerlijk verkoelend. Hierna de route weer verder gepakt en gestopt in Manning Provincial Park bij Lightning Lake. Hier een mooie route gelopen en hoopte nog wat beren te spotten, maar helaas. Doordat het hoogseizoen is, zijn de beren hoger de bergen in getrokken. Na deze route door naar de camping in Hope. Onderweg gestopt bij Hope slide waar in 1965 een heel stuk van de berg naar beneden is gekomen. Waarschijnlijk door een kleine aardbeving. Wat een hoop rotsen en pijn ligt er in de vallei, onvoorstelbaar. Er was toen een weg en een rivier. Rivier heeft een omweg gevonden en de weg is helemaal verpulverd toen, met degene die erop reden. Tot op de dag van vandaag zijn er 2 mensen niet gevonden.

We zitten nu op een prachtige camping in de bossen met een zwembad!! Heerlijk!!

• 30 Juli 2015 - 08:44

Mies:

Hee Globetrotters!!

Prachtig om weer te lezen!!
    Wat leuk dat jullie de Gorge du Verdon er in herkende,dan is het daar
    echt heel erg mooi!!
    Geniet nog een paar dagen van al het mooie en van de zon!!
    Maar ik kijk er weer naar uit om jullie weer te zien .

Heel veel groetjes en xx de Venrooykes.