Suspension Bridge - Grouse Mountain - Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Femke Heijden - WaarBenJij.nu Suspension Bridge - Grouse Mountain - Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Femke Heijden - WaarBenJij.nu

Suspension Bridge - Grouse Mountain - Whistler

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

19 Juli 2015 | Canada, Whistler

Vanmorgen vroeg de wekker gezet om onze ferry te kunnen halen. Tot aan de ferry geen idee dat we de wekker een uur te laat hadden gezet: half 6 ipv half 5. Aangekomen zegt de vriendelijke mevrouw: de ferry vertrekt om kwart voor 8... Vreemd dacht ik nog, dus ik zei, nee toch om 6.20 uur? En toen ik dat zei zag ik 6.18 uur op de klok staan... oeps... :)! Maar geen enkel probleem en we konden de eerstvolgende ferry gewoon mee. Het was nog vroeg dus nog even lekker 1 uurtje kunnen slapen op de ferry.

Weer op het vaste land aangekomen zijn we naar Capilano gegaan, op het programma staat de suspension bridge! Een mooi park waar we een halve dag hebben doorgepracht. De suspension brigde was ontzetten hoog en wiebelig, waar ik (Femke) ontzettende zeebenen van kreeg. Rob nergens last van en rustig foto's maken. Wat was ik blij dat ik aan de overkant was, maar ik moest ook nog terug. Daar nog een tree- top walk gemaakt en de cliffwalk gedaan. Daar waar een halve ronde over het ravijn heen gaat. Het is een van de populairste attracties van Canada en dat was ook te merken, veel toeristen, maar wel erg de moeite waard!!

Hierna een stukje door gereden naar Gouse mountain en met de kabelbaan omhoog gegaan. Een prachtig uitzicht over Vancouver. Het weer was ook super: 30 graden en helder. Dus we konden tot in Amerika kijken!! Na hier heerlijk relaxed te hebben rondgelopen en de mooie uitzichten te hebben bewonderd een klein stukje van de Lumberjack show en de Birdshow gezien. Dit had wel een beetje een hoog Euro Disney gehalte, alles voor de toeristen!

Na deze prachtige dingen nog een rit van 120 km voor de boeg via de Sea to Sky Higway. Tijdens deze rit vielen we van de ene ooooo en aaaaa in de andere oooo en aaaa.... Wat prachtig en zo mooi, dat is hier niet te beschrijven. Blauwe zee, besneeuwde bergen, mooie wegen, stralende zon.... WOUW WOUW WOUW!! Hier zien we voor de eerste keer de waarschuwing voor beren staan.... Zouden we ze gaan zien.... De beren op de weg...

En het uitzicht wat we nu hebben op de camping: We kijken uit over een vallei met veel groen en in de verte en aan de zijkant bergen met besneeuwde bergtoppen!! Op de camping de waarschuwing dat we alles goed op moeten bergen want we zitten in Bear Country!

  • 19 Juli 2015 - 06:52

    Mandy:

    Wat een verhalen! En lekker uitgeslapen slimmerikken;) Ik ben heel benieuwd naar foto's van de oooo, maar vooral de aaaa's! Maak maar veel plezier en ga maar veel dingen zien, dan reis ik gewoon een beetje mee:)
    Groetjes Mandy

  • 19 Juli 2015 - 11:19

    Mam Mies:

    Hee Globetrotters!!

    Super wat mooi en spanneeeeeend zo.n hoge brug.

    Had Jan toch gelijk dat het een brug was.

    Ik vind het geweldig om te lezen van de oooo en de aaaa zo herkenbaar!!

    Geweldig dat jullie op zo.n prachtig punt ,met zo,n mooie uitkijk dan ook nog zo.n mooi weer hadden!!

    Geniet ervan ,en kijk uit voor de beren.

    Dikke kus PJ>

  • 19 Juli 2015 - 11:21

    Mies:

    en MM>

  • 19 Juli 2015 - 11:22

    Theo:

    mooi dat jullie zo een mooi omgeving zien en geweldige indrukken opdoen. wel op blijven letten voor de beren.

  • 19 Juli 2015 - 12:29

    Helen:

    Hee Rob en Femke,

    Elke keer geniet ik weer van jullie reisverslag. Het is net of ik zelf weer in Canada ben. Die brug tsja Femke ik herken het..... Heel veel plezier nog en die beren gewoon blijven opletten. Groetjes vanuit Nisseroi!

  • 20 Juli 2015 - 00:08

    Toos:

    Mooi hė die Suspension Bridge! En Femke, die brug hangt inderdaad heel erg hoog!
    Wat mooi om jullie reis te volgen!
    Ik krijg de kriebels weer als ik het weer zie allemaal!

    Ik ben benieuwd naar het volgende reisverslag!

    Jullie rijden hem in tegenovergestelde richting als wij vorig jaar! Grappig om te zien!

    Ik ben benieuwd of jullie ook naar de Icefield Parcway gaan. En de Icefield!

  • 20 Juli 2015 - 00:17

    Toos:

    Hallo.

    Mooi hè die Suspension Bridge! Goed van jullie om elke dag een verslag te maken! Anders weet je het op het eind allemaal niet meer. Je ziet zo veel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 12 Juli 2009
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 32883

Voorgaande reizen:

20 September 2016 - 18 Oktober 2016

Japan 2016

10 Juli 2015 - 02 Augustus 2015

Canada 2015

07 September 2013 - 28 September 2013

Rondreis Frans Polynesie

24 Juli 2010 - 11 Augustus 2010

Rondreis Syrie en Jordanie

27 Juli 2009 - 16 Augustus 2009

Rondreis Zuid - Afrika

Landen bezocht: