Van Whistler tot Kamloops - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Femke Heijden - WaarBenJij.nu Van Whistler tot Kamloops - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Femke Heijden - WaarBenJij.nu

Van Whistler tot Kamloops

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

20 Juli 2015 | Canada, Kamloops

Wat was het heerlijk wakker worden op de Whistler RV camp. Een prachtig uitzicht over de valley. Na een lekker ontbijt op weg richting Kamloops. Onze eerste stop het Olymisch dorp bij Whistler. Hier aangekomen bleek de eerste Redbull 400 te zijn. Dat wil zeggen dat hardlopers 400 m tegen de schieschans op rennen/ klimmen, met als laaste stuk ook de schans. En eenmaal op de schans is er geen weg terug... volgens de presentator. En dat met 30graden.... Petje af voor degene die een poging wagen. Hier even gekeken en genoten van het festival en muziek. Natuurlijk nog even Inukchuk op de foto zetten en even zelf met hem/haar op de foto. Hierna door naar onze volgende stop... De waterval net voor het olympisch park. Daar aangekomen kon ik nergens mijn fototoestel vinden.. Wat raar... Alles afgezocht en we kwamen tot de conclusie dat ik deze waarschijnlijk heb afgedaan toen ik van Inukchuk naar beneden klom... Dus vol gas terug naar het park om te kijken... En jawel een lieve voorbijganger had mijn toestel afgegeven aan een festivalmedewerker en deze weer bij de gate neer laten leggen!! YEAH!! Nu konden we dan op weg richting Kamploops... Inmiddels half 12 en nog 320 km voor de boeg.

We hebben een prachtige rit op Highway 99 gehad. Nog even gestopt bij Joffre Lakes Provincial Park. Een prachtig blauw meer tussen de bergen in. Hier een mooie wandeling gemaakt. Tijdens de rit veel ... heel veel bochten gehad en door de bergen gereden. Het merendeel op grote hoogte en langs ontzettend veel meren. Na 4 uur rijden verandert het landschap van bergachtig en groen naar meer heuvelachtig en wat dorrer. Ook de temperatuur loopt op.... 38 graden... Rond een uurtje of 7 komen we aan op de camping. Hier is the office al dicht, maar er hangt een briefje op het prikbord: iedereen die laat aankomt en zijn/haar standplaats nummer op de camping. Verder een mededeling of je het formulier in wil vullen en morgenochtend in wil checken en betalen. Mocht je al vroeg weg zijn, dan graag het formulier invullen en het bijbehoorden geld in de brievenbus stoppen. Wat een goed vertrouwen hebben ze hier!

Wat vooral opvallend is hier in Canada is de hoeveelheid fietsers die er zijn, ongeacht dat het zo bergachtig is. Ze fietsen hier ook langs de snelweg, dat is wel even oppassen soms. Verder is het hier super schoon, echt ongelofelijk.

• 20 Juli 2015 - 08:23

Jaimy En Luuk:

Hoi Femke en Rob,

Leuk om te lezen. Dat inchecken op de campings kennen wij.
    Dat doen ze in Australië ook zo! Wat een vertrouwen he?
    Super leuk om te lezen en wat een prachtige foto's komen er voorbij!
    Enjoy!

Liefs Luuk en Jaimy

• 20 Juli 2015 - 09:11

Mies:

Iedere ochtend weer heerlijk om te lezen.
    Wat een prachtige natuur en super mooie foto.s.
    Gelukkig heb je je toestel weer terug.
    Geniet ervan en ontzettend veel plezier!!!!!!!!!!!!!

Dikke kus "De Venrooykes'' pa en ma van ''ha ha''

• 20 Juli 2015 - 09:28

David:

Leuk om te lezen, krijg zo een déja-vu gevoel. Veel plezier nog in het magische Canada

• 20 Juli 2015 - 10:55

Mieke:

Mooie Foto's, fijn dat je fototoestel weer terecht is.
    Geniet van het schone Canada, daar kan India nog iets van leren!!

• 20 Juli 2015 - 14:13

Ralph En Floor:

Voor zover het kan zien we alles voor ons! Wat een belevenis! Wat moois jullie zien! Hele dikke kus!!

• 23 Juli 2015 - 09:21

Mariel Sustrunck:

Heee Rob en Femke,

Wat een fantastische reis maken jullie weer mee!
    Canada staat ook al een hele tijd hoog op ons lijstje.

Geniet nog vol op!

Groetjes Mariël Sustrunck