Afrikoans - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Femke Heijden - WaarBenJij.nu Afrikoans - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Femke Heijden - WaarBenJij.nu

Afrikoans

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Femke

09 Augustus 2009 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Hallo allemaal,

Vanuit Durban zijn we met het vliegtuig naar Port Elizabeth gevlogen. We waren op tijd vertrokken om de huurauto in te kunnen leveren. Dit ging allemaal heel erg snel. Op het vliegveld nog even contact gezocht met het thuisfront en daarna in een heel klein vliegtuigje (50 personen) gestapt voor de vlucht van 1 uur en 20 minuten. Op het vliegveld in Port Elizabeth onze nieuwe huurauto opgehaald......... na wat aandringen weer een Yaris, dan weten we zeker dat onze bagage erin past. PE is een hele mooie kustplaats met een prachtige zee. Helaas verbleven we hier maar voor 1 nacht en zijn we de volgende ochtend doorgereden naar het Addo Elephant Park. Hier hebben we eindelijk de LEEUW gezien! Niet 1 maar 2! Dat was echt super gaaf, gezien er maar 14 leeuwen in het park verblijven!! Nu is onze big 5 compleet!! Na de tocht door het Addo park hebben we onze tocht voortgezet naar Plettenbergbaai. Hier verbleven we in een Lodge van John. John is een echte oudere surfdude, maar wel heel erg vriendelijk en heel behulpzaam voor mooie plekken te bewonderen.

Op 8 augustus (gister) zijn we met een boottocht de zee opgegaan om walvissen te spotten, dit was echt super gaaf om te doen. Na ruim anderhalf uur speuren zien we 3 walvissen voor de kust. Wat een prachtige beesten zijn het toch en inmens groot. Hierna zijn we naar het Tsistikamma National Park gegaan. Hier hebben we heerlijk rondgelopen en genoten van het mooie uitzicht. De kustlijn was hier erg woest en ontzettend mooi om te zien!

Vandaag ging onze tocht verder naar Oudtshoorn, dit was maar een tocht van 165 km. Goed te doen dus. We hebben een paar prachtige stops gemaakt. Eerst in Knysna, waar de rivier de zee inloopt. Dit is een hele mooie lagune om te gaan bekijken. Hierna zijn we bij Noetsie geweest, waar een kasteel aan het strand ligt en het regenwoud tot aan het strand komt. Erg mooi om te zien allemaal. Na deze stops zijn we naar de Cango Caves gegaan, waar we net op tijd waren voor de laatste rondleiding. We moesten even een klein sprintje trekken om ons bij de groep te voegen...... Na het zien van deze indrukwekkende grotten van wel 5,4 km lang (waarvan wij ongeveer 1 km gezien hebben) zijn we naar de volgende Lodge gegaan. Thorntree. Hier werden we meteen in het Afrikoans begroet en hebben we intussen al wat gebuurt met de werknemers en de baas van hier. Het is ontzettend leuk dat je elkaar zo goed kunt volgens. Als wij langzaam praten en zij langzaam praten. Het is net alsof het oudhollands is, zo ontzettend leuk.

Dit was het weer voor deze keer!

Groetjes Rob en Femke

• 09 Augustus 2009 - 21:30

Pascal,Claudia,ukkie:

Hoi Rob en Femke,

Leuk om alle avonturen en ervaringen te lezen.

Grappig dat het Brabants en Zuid Afrikaans zo op elkaar lijkt als je rustig spreekt. Toch een echte wereldtaal dat brabants;)

Geniet er nog van!

groeten Pascal, Claudia en ukkie

• 10 Augustus 2009 - 09:41

Pascal En Maaike:

Hey Rob en Femke,

Wat een verhaal weer, echt super leuk om elke keer te lezen wat jullie allemaal al hebben gezien en mee gemaakt.

Geniet er nog van de laatste paar dagen!

Liefs Pascal en Maaike

• 10 Augustus 2009 - 15:10

Jordy En Linda:

Heeey,

Wat hebben jullie weer veel meegemaakt en zelfs twee leeuwen gezien!! We zijn nu al benieuwd naar jullie foto's/film!

Nog heel veel plezier en geniet van het mooie Zuid-Afrika!

Liefs Jordy & Linda

• 10 Augustus 2009 - 16:50

Oma En Mama:

Hoi femke en rob,

we hebben samen jullie verhaal zitten lezen, wat hebben jullie al veel gezien. het is een super vakantie voor jullie.
    rob sterkte bij de haaien!!! groetjes oma en mama tot zondag.