Welcome to Syrie - Reisverslag uit Damascus, Syrië van Femke Heijden - WaarBenJij.nu Welcome to Syrie - Reisverslag uit Damascus, Syrië van Femke Heijden - WaarBenJij.nu

Welcome to Syrie

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

25 Juli 2010 | Syrië, Damascus

Onze eerste dag in Syrie zit er alweer bijna op. Gisteren met veel vertraging toch nog het vliegtuig in Instanbul naar Damascus kunnen halen. Het begon al in Brussel, een half uur later boarden, maar toen we allemaal in het vliegtuig zaten stegen we nog niet op. Het was te druk in het luchtruim, dus nog een uur aan de grond gestaan voordat we naar Istanbul gingen. In Istanbul hadden we 1,5 uur om over te stappen, maar dat was dus nu voorbij. Op het vliegveld in Istanbul rennen voor de vlucht naar gate 223, maar daar aangekomen geen vliegtuig....... waren we verkeerd. Wij weer terug en daar werden we goed opgevangen door iemand van het vliegveld. Deze man heeft ons naar het juiste vliegtuig geleid.... gelukkig had de vlucht naar Damascus ook vertraging!!!!

Aankomen in Damascus eerst een visum kopen en geld wisselen. We dachten dat we in de rij stonden om geld te wisselen, bleek dat je hier ook meteen je visum kon kopen. Daarna door naar de douane voor de stempel. Rob moest nog wat vragen beantwoorden en toen konden we door. Het is wel veel geduld hebben voor de formaliteiten daar, we hebben er zeker anderhalf over gedaan voordat we door de douane naar onze tassen konden gaan. Nadat de tassen opgepikt waren zijn we naar de uitgang gegaan. Onze chauffeur voor de komende dagen stond ons al op te wachten. Het was toen 4 uur 's nachts en we waren bekaf. Nog een half uurtje naar het hotel en toen naar bed.

Vanmorgen lekker uitgeslapen en daarna Damascus in. Eest naar de Omajjadenmoskee van Damscus, daar moest ik meteen in een heel gewaad naar binnen. Het was al ongeveer 40 graden en met dat kleed aan was het nog veel warmer. Wel ontzettend indrukwekkend allemaal. De mensen hier zijn super gastvrij en beginnen graag even tegen je te praten. Ze willen weten waar je vandaan komt en geven dan tips wat leuk is. We hebben lekker rondgedwaald door de Souk en zijn naar de Citadel gelopen.

Helaas hebben we hier geen bereik met onze mobiele telefoons, dus dat wordt een rustig weekje voor ons en misschien wel heel de vakantie als er in Jordanie ook geen bereik zal zijn.

Al met al een super goede eerste indruk en nu gaan we lekker wat eten!

Groetjes,
Femke en Rob

• 25 Juli 2010 - 17:13

Mieke En Theo:

Hoi Femke en Rob,
    Fijn dat jullie na veel vertraging toch goed aangekomen zijn. leuk die foto"s. Geniet maar lekker van jullie vakantie.Groetjes pa en ma

• 25 Juli 2010 - 17:51

Els:

Hoi, hoi,
    Gelukkig voor jullie zijn er nog behulpzame mensen.
    Geen telefoontjes is ook wel eens lekker. toch? Zolang er nog maar email blijft kunnen we toch van jullie verhalen en foto's genieten.
    Heel veel plezier.

Groetjes vanuit Uden "Buiten"

• 25 Juli 2010 - 18:03

Wout:

Even helemaal weg.. Lekker toch! Geniet ervan! :)

• 25 Juli 2010 - 18:14

Maaike En Pascal:

Hey,

Goed om te horen dat jullie goed zijn aangekomen.
    Lekker even geen telefoon, kunnen jullie even echt vakantie houden!!
    We houden de site in de gaten en wachten alweer op jullie nieuwe verhaal en foto's.

Xxx

• 25 Juli 2010 - 20:50

Pascal & Claudia:

Hoi hoi,

Wat een begin van de vakantie zeg met al die vertragingen, maar nu lekker relaxen en de boel gaan bekijken.

Geweldige foto trouwens Femke in Burka.

Nog veel plezier, geniet ervan!

groetjes Pascal, Claudia en Sofia

• 25 Juli 2010 - 22:17

Kim Van De Neuroww:

Hey Femke (en Rob natuurlijk)

Via hyves op jullie site gekomen; leuk om jullie avonturen te lezen!
    Ik ga jullie volgen...
    Have Fun, geniet ervan!

Liefs,
    Kim

• 26 Juli 2010 - 15:39

Lars En Esther:

Hallo hallo,

Fijn dat alles goed gaat. Foto's zien er leuk uit, vooral die Burka, staat je goed ;).
    heel veel plezier en geniet ervan.
    Zien benieuwd naar het volgende verslag en foto's

Groetjes

• 26 Juli 2010 - 17:59

Jordy En Linda:

Hey Rob en Fem,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Wat zullen jullie blij zijn dat jullie er zijn en dat het vliegtuig naar Damascus ook vertraging had!

Lekker genieten! Geen telefoon, helemaal niet erg, inderdaad lekker rustig hihi!

We kijken weer uit naar jullie volgende belevenissen en foto's, leuk om te volgen!

Veel plezier!!

Liefs Jordy en Linda

• 27 Juli 2010 - 08:12

Miranda:

Hoi Femke en Rob,

Gelukkig hebben jullie het vliegtuig kunnen halen. Wel lekker rustig zonder telefoon. Ben benieuwd naar het volgende verslag en foto's. Ziet er nu al goed uit. Veel plezier.

greotjes Miranda

• 27 Juli 2010 - 09:11

Ralph En Floor:

Geniet ervan nu jullie veilig zijn aangekomen!

Veel liefs ons!